مثبت اندیش هستید یا منفی نگر؟
نوامبر 24, 2018

به یاد دارم زمانی که دانش آموز بودم، در ایام امتحانات، من و دوستانم با مشکلی مواجه می شدیم که همه ی دانش آموزان آن را تجربه می کنند. 
حجم مطالب زیاد!

بله، مطالب واقعا زیاد و فرصت کم بود و ما مجبور بودیم مطالب را دوباره بازخوانی کنیم تا آن ها را به یادآوریم.
در سیستم آموزش کشور، دروس متعدد و متنوعی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند بدون آنکه شیوه و روشی برای سریع خوانی یا چگونگی خواندن دروس ارایه کنند. از طرفی دیگر انتظارات بالای اولیا و مربیان که خوب یاد بگیر، خوب بخوان، خوب امتحان بده و نمرات عالی کسب کن ؛ نه تنها مشوق دانش آموزان نیست بلکه مشکل آن ها را جدی تر می کند و از تمرکز آنان می کاهد. بطور کلی نظام آموزشی کشور خواندن را می آموزد ولی چگونه خواندن را خیر و دانش آموزان را در مقابل انبوهی از کتاب ها و منابع تنها می گذارد. حال در این بین عده ای از دانش آموزان راهی پیدا می کنند و موفق می شوند و عده ای دیگر نسبت به درس تنفری درونی پیدا می کنند و مسیر آینده ی آنان دستخوش تغییر می شود.

امید است که با کمک اولیا و اساتید با تجربه بتوانیم روش های جدید و بروز مطالعه، به خاطرسپاری و درس خواندن نوین را به دانش آموزان بیاموزیم تا شوق و ذوق آنان را نسبت به مدرس و مدرسه جذب کنیم و شاهد شکوفایی دانشمندان و محققان با استعدادی از میان آن ها باشیم.

محمد حسین ناجانی
محمد حسین ناجانی
دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر هستم. چندین سال است که در زمینه آموزشی فعالیت میکنم. از کودکی آرزو داشتم بتوانم از استعداد هایم استفاده کنم و اکنون نیز در حال تلاش هستیم تا دانش آموزان امروز افرادی قوی و اجتماعی در آینده بشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *